Monday, January 12, 2009

-1st time @ Ulu Geruntom, Gopeng.-

macam biasa... sms diterima... dan semestinye reply.. ok jerk... hehehheh

ulu geruntom, kat gopeng, perak..... track nih.. member2 kata track santai... track mudah la kunon nye... "jgn risau lid, tak teruk mcm trek junai minggu lepas...." ye lah tu... time aku pegi trek junai minggu lepas pun...korang ckp mcm tuh.."jgn risau lid... trek junai nih tak de bukit mcm ulu kinta..." maybe derang nak kasi up semangat sikit... hehhehehe

so..mcm biasa... 7pg dah keluar rumah... konvoi ngan abg mus serta gee dan rakan2 dari meru-manjoi trus ke gopeng.. sampai je kat gopeng... roundabout gopeng to be exact... tuh dia... punya ramai nye riders.... ader geng2 MCT (manjung cycle team)... ader geng2 dari KL...so lepas set up beskal... berkenalan lebih kurang... 8:30 pg... kayuhan pun bermula...

mula2 trek rilek je... road section... aku tgk ader sorang brader nih siap pakai tayar road lagi... so dalam hati aku... "nih mesti tak de off road kot nih..." hehhehehe rupanya.. aku silap... mamat tuh bukan local pun... patut la dia turun trail pakai road tire... kalau hujan or lepas hujan... masak la mamat tuh.....bukan aku ckp... org lain ckp... ehhehehe aku noob lagi dalam cycling nih...

so sampai kat my gopeng resort.... rehat jap... nak cross sungai dan cabaran off road pun bermula...
(gambar aku kurang sket.. sebab aku pass kamera kat member... mamat tuh laju ke depan..aku lak...mcm biasa... mtb la ...main tolak beskal... hehehhe)

at last sampai le ke empangan ulu geruntom...ye kot... aku tibai je nama dia...ehhehehhe
lepak2 sat... pas tuh cara gerak turun balik.... gee dah pesan kat aku... pas nih tak de bukit dah... banyak mana bukit ko naik tadi.. pas nih semua turun bukit je...

cut story short.... on the way back.. ade mishap berlaku... seorang budak..lupa plak ckp... ader 3-4 org budak follow around standard 4-6 kots.... derang ikut bapak derang la..

ader sorang budak nih... tgh layan downhill... pas tuh straight masuk gaung... gile.. drop gaung dalam 3 meter ader gaks la....yg ngerinye.... kat situ ade 2-3 pokok kelapa sawit... dan pelepah tuh baru je kena cantas..so bayang kan la.... pelepah yg tajam tuh... selamat miss.. 2 org rider dari ipoh yg ader kat belakang dgr la budak nih jerit mintak tolong... aper lagas.... tolong anggkat naik atas la... pas tuh mintak tlg brader org asli kat situ hantar keluar naik moto... yg aku heran nye.... bapak budak tuh... nun jauh dihadapan... anak dia tergolek masuk gaung pun dia tak sedar... isk isk isk...tau le layan downhill manyak syiok.... nak di jadikan cerita plak.... tgh kecoh2 tuh... ader sorang brader chinese nih... tgh layan gaks la... terkezut depan ader accident... terus tap brek depan... di pun tergolek... abis berdarah2 muka, siku, bahu... dan sewaktu dgn nya... adeh selamat ader rider yg bwk 1st aid kit...

kesian betul aku kat budak tuh... dan juga brader chinese tuh...harap2 derang cepat sembuh la...

so............ minggu depan kita kemana ya???? tungguuuuuuuu......hehehhehe

No comments: